Annullering av beställning

Alla beställningar kan annulleras tills de har skickats. Om din beställning är betald och du behöver ändra eller avbryta den måste du kontakta oss inom 12 timmar. När förpacknings- och fraktprocessen har påbörjats kan den inte längre annulleras.

Återbetalningar

Din tillfredsställelse är vår första prioritet. Därför kan du begära återbetalning eller återsändning för beställda produkter om:

du får dem inte inom den garanterade tiden (14 dagar exklusive 2-5 dagars bearbetning)

du får fel vara

du vill inte ha produkten du har fått (men du måste returnera varan på din bekostnad och varan måste vara oanvänd)

Vi utfärdar inte återbetalningen om:

din beställning kommer inte fram på grund av faktorer inom din kontroll (t.ex. ange fel leveransadress)

din beställning kommer inte fram på grund av exceptionella omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. inte godkänd av tullen, försenad av en naturkatastrof).

*Du kan skicka in återbetalningsförfrågningar inom 14 dagar efter att den garanterade leveransperioden (45 dagar) har löpt ut. Du kan göra det genom att skicka ett meddelande på sidan Kontakta oss.

Retur- och Återbetalningspolicy enligt Svensk Lag:

Vi på MIQAN.SE strävar efter att erbjuda en tillfredsställande köpupplevelse för våra kunder. Vår retur- och återbetalningspolicy är utformad för att följa de svenska lagarna och ge dig trygghet när du handlar hos oss.

Returer:

  1. Ångerfrist: Enligt svensk lag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan utan att ange någon specifik anledning.
  2. Returprocess: För att returnera en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst för instruktioner. Varan måste returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning.
  3. Återbetalning: När vi har mottagit och godkänt din retur kommer återbetalningen att behandlas inom rimlig tid. Återbetalningen görs på det ursprungliga betalningssättet.

Återbetalningspolitik:

  1. Felaktiga eller Skadade Varor: Om du mottar en felaktig eller skadad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi kommer att ordna ersättning eller återbetalning för den felaktiga eller skadade produkten.
  2. Transportskador: Vid mottagande av en vara med synliga transportskador, vänligen rapportera detta till leverantören och kontakta oss omedelbart för att arrangera en lösning.
  3. Förbehåll: Återbetalningen kommer endast att utföras när vi har mottagit och granskat den returnerade varan. Produkten måste vara i oskadat skick och i originalförpackning.

Observera att våra retur- och återbetalningsvillkor är i linje med de svenska konsumentlagarna, och vi strävar alltid efter att upprätthålla högsta standard för kundtillfredsställelse. Vi är här för att stödja dig genom hela processen och ser till att dina rättigheter som kund respekteras. Tack för att du väljer MIQAN.SE för dina shoppingbehov.